15 March 2013

APA PERASAAN KO BILA KWN KO . . .

Jujur aku cakap yg aku ni mmg agak 'loading' time belajar especially bila masuk topic baru dan aku jenis yg xboleh buat note sambil dengar apa yg lecturer ckp kt dpn. Aku pernah try byk kali sbb tgok member buat cmtu kan kte pon dok sebok la nk ikot cara d0rang tue. Tapi ternyata itu bukan cara aku sbb bila aku try guna cara tu at the end note ntah ke mana apa yg lecturer ckp pon ntah ke mana..

Nak dijadikan cerita selalunya bila aku xphm apa yg lecturer ajar aku akan tny kwn yg dok sebelah aku. And biasalah kan kalo kat kelas tu mesti muka yg sama je yg dok sebelah. Kiranya kawan rapat kte lah kan. Sometimes aku rasa kecil hati sikit bila aku tny dia then dia jwb xtau. Tapi sebenarnya bkn jwpn "xtau" dia yg buat aku kecil hati sbb maybe mmg btol dia pon xphm kan. Apa yg buat aku sikit terkilan bila ada member lain plak tny soalan yg sama kat dia, even dia xtau dia akan try gak carikan jwpn and explain kat someone tu. Tapi xpe lah kan kalo dah mmg org xsudi nk ajar kte.
Tapi still dia seorang kawan yg baik. And aku percaya setiap manusia kat muka bumi ni mmg Allah ciptakan mereka dgn kebaikan & kelemahan masing2.

Maybe aku sendiri pon selalu buat org lain terasa hati dgn aku cuma aku je yg xperasan. Mmg sifat manusia selalunya salah sendiri kte x nmpk tp salah org lain walau sekecil kuman pon kte boleh nampak kannn. Semoga Allah jauhkan aku drpd perkara2 yg boleh mendatangkan pergaduhan & permusuhan walau dgn sesiapa pon.

xde niat nak memburukkan org lain
hanya ingin berkongsi sedikit cerita
yg mungkin boleh dijadikan iktibar

NOBODY'S PERFECT



0 comments:

Post a Comment